Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrczu - Przedszkole Samorządowe nr 2 w Dobrczu

Zmagania ósmoklasistów

5 lutego 2019

       W przyszłym roku szkolnym nie będzie klas gimnazjalnych. Zamiast nich pojawiły się klasy 7 i 8. My, uczniowie klasy ósmej, jako pierwszy po reformie rocznik pisaliśmy próbny test ósmoklasisty. Odbył się on w grudniu. Pierwszego dnia pisaliśmy egzamin z języka polskiego, drugiego - z matematyki, a ostatniego z języka angielskiego.

 

            Egzaminy zaczęliśmy od języka polskiego, który nie dla wszystkich okazał się łatwy.  Niektóre polecenia były niejasne i można by było spierać się o to, jaki był cel zadania. W jednym z nich należało wybrać symbol graficzny ze zdjęcia i opisać, co oznacza. Zdania co do poprawnej odpowiedzi były podzielone, ponieważ niektórzy z nas wybrali małą książeczkę znajdującą się w prawym dolnym rogu obrazka, która poniekąd też jest symbolem graficznym. Dużą trudność nam osobiście sprawiła praca z tekstem filozoficznym o zdrowym rozsądku. Było to nie lada wyzwanie, bo takiego rodzaju teksty mogą pojawić się nawet na maturze.

            Po zmaganiach z testem z języka polskiego przyszła pora na matematykę. Większość klasy  twierdzi, że ten test był najtrudniejszy. Dużo problemów sprawiły nam zadania otwarte, a zwłaszcza zadanie o pewnej kartce okolicznościowej… Niezbyt łatwe też było zadanie na dowodzenie. Mieliśmy tam udowodnić, że jeśli w grupie jest 37 osób, to przynajmniej w jednym miesiącu musiały urodzić się cztery osoby. Jeszcze trochę pracy przed nami, aby wynik z tej części egzaminu w kwietniu był lepszy, ale na pewno damy radę.

            W ostatnim dniu naszych zmagań był test z języka angielskiego.  Połowa klasy twierdzi, że ten test był bardzo prosty. Nam też rozwiązywało się go całkiem przyjemnie i na luzie, choć na jego napisanie mieliśmy najmniej czasu. Test zawierał zadania zamknięte i otwarte oraz zadania na słuchanie. Potem trzeba było napisać wypracowanie, oczywiście w języku angielskim. Tematem był list do przyjaciółki/przyjaciela z Anglii o tym, że zapisaliśmy się na kurs języka hiszpańskiego. Należało opisać, co robimy na zajęciach, jaki jest nasz nauczyciel/nauczycielka i jak zamierzamy wykorzystać znajomość hiszpańskiego w przyszłości.

            Zasadnicze egzaminy piszemy w terminie 15, 16 i 17 kwietnia. Podobno egzaminy próbne zawsze są nieco trudniejsze niż te decydujące, ale musimy być gotowi na wszystko. Przed nami jeszcze dwa i pół miesiąca ciężkiej pracy, powtórek i samozaparcia. Życzcie nam powodzenia!

                       

                                                                                     Gaja Durałek i Aneta Jagła kl.8