Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrczu - Przedszkole Samorządowe nr 2 w Dobrczu
TYDZIEŃ PROFILAKTYKI
Świat wartości
4 – 8 LISTOPADA 2019r.
31.10. – apel przygotowujący/organizacyjny
|
PONIEDZIAŁEK 4.11 |
WTOREK 5.11 |
ŚRODA 6.11 |
CZWARTEK 7.11 |
PIĄTEK 8.11 |
Tolerancja |
Rodzina |
Zdrowie
|
Mądrość i kreatywność |
Patriotyzm |
|
kolorowe skarpetki
„Wszyscy ludzie śmieją się w tym samym języku” przysłowie afrykańskie |
czerwony
„Rodzina … To ludzie, którzy cię kochają. Ludzie, którzy cię wspierają.” Cassandra Clare
|
Strój sportowy
|
Kreatywny strój, przebranie
|
strój galowy, kotyliony
Jestem dumny, że jestem Polakiem…. |
|
SP 0-3 |
1-3 warsztaty z wychowawcą gotowy scenariusz:
kl.0 „Jak rajski ptak Mekere nauczył szacunku kamienie.”
kl.1-3 „ Jak biały słonik zawstydził małpy.” – Propozycje do wykorzystania.
|
12 ważnych opowieści o wartościach -posłuchajki. Szczęście- czyli o tym jak dobrze mieć bliskich- propozycja do wykorzystania.
Konkurs plastyczny: „Moja rodzina” |
Pierwsza pomoc 8.00-8.45 (1 lekcja hala)
Zdrowe śniadania zjadane z wychowawcą 8.45 – 10.30 2 lekcja kl.1a,1b,”0”,PP 3 lekcja 2a,2b,3a,3b Pogadanka z Policją. Unikam niebezpieczeństw. „Bezpieczna droga do szkoły” ( 2-3 lekcja w sali nr 15) 2 lekcja kl. 2a 2b,3a,3b 3 lekcja kl.1a, 1b, „0”, PP |
12 ważnych opowieści o wartościach -posłuchajki. Mądrość, czyli o zamienianiu kwaśnej cytryny w słodką lemoniadę. propozycja do wykorzystania.
Jestem kreatywny- tworzymy przedmioty z recyklingu
Warsztaty: Szachy, 8-11.30 s.15 Robotyka, 8-11.30 s.16
8.00-9.00 kl.1a, 1b robotyka/szachy 10.00-11.00 kl. 3a,3b robotyka/szachy 11.00-11.30 kl.4 robotyka 11.00-11.30 kl.0 warcaby |
Apel godz. 9.00
|
SP 4-6 |
Teatr Kurtyna Spektakl na temat tolerancji pt. „Super żart” – 9.50-10.35
Między nami kobietkami – zajęcia dla dziewcząt kl. 5a i 5b 4 lekcja 10.45- 11.30 s. 111
Między nami mężczyznami– zajęcia dla chłopców kl. 5a i 5b 4 lekcja 10.45- 11.30 s. 110
|
List do rodziców (wliczany do rankingu klas) - rozdanie ulotek „Postaw na rodzinę”
|
Zdrowe śniadania 1 lekcja kl.4 j. angielski kl.5a j. polski kl.5b j. polski kl.6a historia kl.6b technika
Pierwsza pomoc 8.55- 9.40 ( 2 lekcja hala)
12.35-12.55 Zumba |
Warsztaty kreatywności s.112, eksperymenty s.111, ekolodzy s.110
8.00-8.55- 5b,7a, 6b 8.55-9.40- 7b, 8
|
Apel godz.9.50 |
SP 7-8
|
Warsztaty tolerancja i relacje rówieśnicze. kl.7a E T 2 lekc. s.110 kl. 7b TO 4 lekc. s.115 kl.8 3 ET lekc. s.110
|
List do rodziców (wliczany do rankingu klas) - rozdanie ulotek „Postaw na rodzinę”
|
Zdrowe śniadania 2lekcja 7a religia 7b biologia 8 j. polski
Pierwsza pomoc 9.50 – 10. 35 (3 lekcja hala)
Kurator- odpowiedzialność karna nieletnich ( 5i6 lekcja) kl. 7a lekcja 5 s. 114 kl. 7b lekcja 6 s. 114
Zumba 12.35-12.55
|
Warsztaty kreatywności s.112, eksperymenty s.111, ekolodzy s.110 8.00-8.55- 5b,7b, 6a 8.55-9.40- 7a, 4
|
Apel |
- 1. Klasy przygotowują prace o rodzinie:
- Klasy PP, „0”, 1-3 przygotowują indywidualnie prace plastyczne na konkurs pt. „Moja rodzina”
Kryteria oceny:
- zgodność z tematyką konkursu
- ogólne wrażenie estetyczne
- oryginalność pomysłu, sposób przedstawienia.
Format prac A4 , technika dowolna.
Rysunki oddajemy do 8 listopada ( piątek), ogłoszenie wyników konkursu do 15 listopada.
- Klasy 4-8 przygotowują „ List do Rodzica”, prace wliczane są do rankingu klas, wykonujemy je na dużym brystolu, każda klasa jeden wspólny list ( papier do pobrania w gabinecie pedagoga).
Kryteria oceny:
- zgodność z tematyką konkursu
- ogólne wrażenie estetyczne
- oryginalność pomysłu, sposób przedstawienia.
Rysunki oddajemy do 8 listopada ( piątek), ogłoszenie wyników konkursu do 15 listopada.
- Wszystkie klasy w środę przygotowują na wyznaczonych godzinach „Zdrowe śniadania”. Uczniowie przynoszą na śniadanie pokrojone produkty w pudełkach, z własnych produktów uczniowie przygotowujemy zdrowe kanapki lub sałatki. Ze względu na bezpieczeństwo nie przynosimy ostrych narzędzi (noże można wypożyczyć ze szkolnej stołówki, można przynieść sztućce i naczynia plastikowe ).
- Na czwartek kl. PP, „0”, 1-3 przynoszą materiały recyklingowe, z których wykonują kreatywne przedmioty, z najciekawszych prac powstanie wystawa na szkolnym korytarzu.