Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrczu - Przedszkole Samorządowe nr 2 w Dobrczu
Ramowy rozkład dnia - grupa Lwiątka
6.15-7.30 |
SCHODZENIE SIĘ DZIECI/ ZABAWA SWOBODNA Dzieci dokonują wyborów dotyczących różnych zabaw oraz form nauki: zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci; zabawy tematyczne, konstrukcyjne,manipulacyjne, plastyczne,ruchowe- samodzielne lub przy niewielkiej pomocy/udziale nauczyciela. Indywidualna praca z dzieckiem dostosowana do jego umiejętności/ możliwości. |
7.30-8.15 |
AKTYWNY PORANEK. Dzieci biorą udział w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych; zabawach powitalnych i integrujących dzieci proponowanych przez nauczyciela. |
8.15-9.00 |
CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. ŚNIADANIE. Podejmowanie przez dzieci aktywności sanitarno-higienicznych oraz porządkowych. Czynności organizacyjne, wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego przedszkolnego. |
9.00-9.30 |
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE-realizacja podstawy programowej. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Dzieci biorą udział w różnych zabawach/ zadaniach edukacyjnych indywidualnych i grupowych; dyskutują ze sobą, odkrywają, przeżywają, eksperymentują poprzez udział w różnych zabawach, zabawach badawczych, obserwacjach przyrodniczych, wycieczkach, a także są aktywne ruchowo. |
9.30-10.15 |
ZABAWY W SALI/ NA PLACU PRZEDSZKOLNYM. Dzieci biorą udział w zabawach muzyczno-ruchowych, ruchowych. Dzieci podejmują zabawy w małych zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy przy stolikach, w wybranych kącikach zainteresowań). Dzieci bawią się na placu zabaw/ organizowane są spacery. |
10.15-11.00 |
CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO- HIGIENICZNE. II ŚNIADANIE. Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowo-sanitarno-higienicznych.Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. |
11.00-11.30 |
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM/ |
11.30-12.15 |
RELAKSACJA. Ćwiczenia relaksacyjne; bajkoterapia, muzykoterapia, słuchanie literatury dziecięcej. |
12.15-13.00 |
ZABIEGI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. OBIAD Przygotowanie do obiadu, zabiegi sanitarno- higieniczne; czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. |
13.00-14.15 |
WESOŁE POPOŁUDNIE. Dzieci podejmują różne aktywności przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy stolikowe, plastyczne, konstrukcyjne, rozwijanie u dzieci zainteresowań/ zdolności). Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy na placu zabaw. |
14.15-14.30 |
CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowo- sanitarno-higienicznych. |
14.30-15.00 |
PODWIECZOREK. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. |
15.00-17.00 |
ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI. Udział dzieci w różnych zabawach, grach stolikowych, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, wspólne czytanie bajek, zabawy ruchowe oraz muzyczno- ruchowe, oglądanie książeczek, zabawy ruchowe w sali8. Zabawy indywidualne lub w małych grupach w celu rozwijania zainteresowań, pasji. Porządkowanie sali przedszkolnej. |