Ramowy rozkład dnia - grupa Orzełki
I zajęcia poranne |
6.30-8.00 Schodzenie się dzieci/ Wesoły poranek, w którym dzieci dokonują wyborów dotyczących różnych zabaw oraz form nauki: zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci; zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, plastyczne, ruchowe, dydaktyczne – samodzielne lub przy niewielkiej pomocy/ udziale nauczyciela. Indywidualna praca z dzieckiem dostosowana do jego umiejętności/ możliwości. |
8.00-8.15 Zabawy ruchowe Dzieci biorą udział w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych; zabawy integrujące dzieci, ruchowe oraz muzyczno-ruchowe proponowane przez nauczyciela |
8.15-8.30 Czynności higieniczne Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowych oraz higienicznych |
8.30-9.00 Śniadanie Czynności organizacyjne. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. |
II realizacja podstawy programowej |
9.00-9.30 Zajęcia dydaktyczne- realizacja podstawy programowej Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Dzieci biorą udział w różnych zabawach/ zadaniach edukacyjnych indywidualnych i grupowych; dyskutują ze sobą, odkrywają, przeżywają, eksperymentują poprzez udział w różnych zabawach, zabawach badawczych, obserwacjach przyrodniczych, wycieczkach, a także są aktywne ruchowo. |
9.30-10.15 Zabawy w sali/ na placu zabaw Dzieci biorą udział w zabawach muzyczno-ruchowych, ruchowych. Podejmują zabawy w małych zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy przy stolikach, w wybranych kącikach zainteresowań). Dzieci bawią się na placu zabaw/ organizowane są spacery. |
10.15-10.30 Czynności higieniczne Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowych oraz higienicznych |
10.30-11:00 II Śniadanie Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. |
11.00-11.30 Zabawy z językiem angielskim/ Zabawy gimnastyczne |
11.30-12.00 Relaksacja Ćwiczenia relaksacyjne. Bajkoterapia, muzykoterapia, słuchanie literatury dziecięcej |
12.00-12.20 Zabawa swobodna w kącikach zainteresowań rozwijanie sprawności manualnych, umiejętności społecznych oraz wyobraźni dziecka. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym lub z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych. |
12.20-12.30 Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. |
12.30-13.00 Obiad Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. |
III zajęcia popołudniowe |
13.00-14:15 Dzieci podejmują różne aktywności przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy stolikowe, plastyczne, rozwijanie u dzieci zainteresowań/ zdolności), bawią się na placu zabaw. |
14.15-14:30 Czynności higieniczne Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowych oraz higienicznych |
14.30-14:50 Podwieczorek Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. |
14.50-16:30 Rozchodzenie się dzieci/ udział w różnych zabawach, grach stolikowych, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, wspólne czytanie bajek, zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe, dramowe, oglądanie książek, pantomima, zabawy ruchowe w sali. Zabawy indywidualne lub w małych grupach w celu rozwijania zainteresowań, pasji, a także doskonalenie ich umiejętności. |