Uczniowie klas czwartych w Trójmieście

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
8 czerwca 2022

3 czerwca uczniowie klas czwartych pod opieką wychowawczyń - pani Aleksandry Zielińskiej i Małgorzaty Borkowskiej oraz pani wicedyrektor pani Agnieszki Wojny udali się w podróż pociągiem po Trójmieście.

Na początku dojechaliśmy do Gdyni. Już na dworcu przywitał nas sympatyczny pan przewodnik, który opowiadał nam ciekawostki związane z powstaniem tego młodego miasta. Najpierw udaliśmy się spacerkiem w stronę Gdyńskiego Akwarium. Czas spędzony w tym obiekcie, niezwykłe kształty i kolory stworzeń morskich na długo pozostaną w naszej pamięci. Podziwialiśmy statki : Dar Pomorza oraz okręt wojenny Błyskawica. Swoją energię dzieci mogły spożytkować na palcu zabaw umiejscowionym na gdyńskiej plaży.

Kolejnym celem naszej wędrówki był Sopot – najmniejsze pod względem liczby ludności miasto na prawach powiatu. Po zjedzeniu długo wyczekiwanego posiłku w McDonald’s udaliśmy się na plażę przy sopockim molo, aby nacieszyć się urokami naszego polskiego morza. Oczywiście nie obyło się bez zamoczenia zmęczonych już nieco nóg w przyjemnie chłodnej wodzie Bałtyku.

Na koniec udaliśmy się miejską kolejką do jednego z najpiękniejszych miast polskich -
- Gdańska. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o historii tego grodu. Zrobiliśmy sobie zdjęcie pod fontanną Neptuna. Przeszliśmy przez Bramę Wyżynną będącą kiedyś głównym wjazdem do miasta. Mogliśmy też poczuć niezwykłą aurę najstarszego zabytkowego kościoła w Gdańsku pw. Św. Katarzyny. Ponadto w jednym z prestiżowych sklepów podziwialiśmy biżuterię wykonaną z bursztynów, słuchaliśmy ciekawostek na temat właściwości tych „kamieni” oraz uczestniczyliśmy w pokazie ich obróbki.

Zmęczeni, ale jakże zadowoleni powróciliśmy wieczorem do swych domów. Oprócz wyżej wymienionych miejsc i zabytków atrakcją dla najmłodszych uczestników wycieczki było również podróżowanie pociągiem. Zdecydowana większość jechała nim pierwszy raz życiu! Zachęceni podróżą do Trójmiasta już dziś myślimy, gdzie by tu pojechać w następnym roku szkolnym …

A. Zielińska, M. Borkowska

Galeria

Uczniowie klas czwartych poznają uroki Sopotu