5a i 5b wesoło podśpiewują…

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
25 maja 2019

Jedziemy na wycieczkę, bierzemy jedzonko w teczkę…

Ach, co to był za dzień…

Nikt nie spodziewał się, że 22 maja 2019r. w środę po tylu ulewnych dniach wyjdzie słońce!

6:15 zbiórka, wsiadamy do autobusu i wsiadamy, i wsiadamy, bo było nas razem 55 osób.Kaszuby powitały nas wspaniałą pogodą. Zapach lasu wprowadził wszystkich we wspaniały nastrój.

Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy, był najstarszy skansen z 1906r. we Wdzydzach Kiszewskich. Olbrzymi kamień młyński, kościółek przetransportowany do tego miejsca ze Swornychgaci, muzeum zabawy, w którym niejeden spróbował jazdy na drewnianym koniu, na wszystkich wywarły ogromne wrażenie. Po dwugodzinnej wędrówce wyruszyliśmy do Szymbarku.

Najbardziej znaną w sercu Kaszub atrakcją jest bez wątpienia Dom do Góry Nogami. Jego nazwa dokładnie odzwierciedla konstrukcję, a wchodząc do środka można doświadczyć przedziwnego uczucia. Symbolizuje on dzisiejszy świat, który czasem też wydaje się być postawiony na głowie. Dom w Szymbarku był pierwszym tego typu obiektem w Polsce, a kolejne to jedynie kopie pomysłu.

W Szymbarku stoi wiele budynków, które zostały rozmontowane i przeniesione z innych miejscowości, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Są to miedzy innymi  Dom SybirakaDom Trapera Kaszubskiego  czy Dom Powstańca Polskiego.  Przewodnik opowiedział nam historię żołnierza niedźwiadka Wojtka. I pewnie trudno będzie Wam w to uwierzyć – przeżyliśmy nalot i bombardowanie.

Koniec – wsiadamy do autokaru i pora wracać do domu. Dzieci rozpiera energia, więc jak tu wracać? Pan kierowca podwiózł nas pod najwyższe w tamtej okolicy wzniesienie morenowe i …

I co – wchodzimy – to za mało dla niektórych wycieczkowiczów – wbiegamy! Hura! Radość dzieci była ogromna.

Trochę spalonych kalorii trzeba było  uzupełnić, więc na zakończenie krótka wizyta w KFC, no i ostatni przystanek przy szkole, gdzie czekali już rodzice.

Tym, którzy jeszcze nigdy nie odwiedzili Kaszub, polecamy te miejsca. Nikt nie będzie się tam nudził. Gwarantujemy! My, 5a i 5b, tam byliśmy, sprawdziliśmy i polecamy.